Obrovský dojezd a tankování za 3 sekundy. Vodíkový vůz se dostává do sériové výroby

Společnost Changan Automobile zahajuje největší sériovou výrobu vodíkového automobilu. "SL03" je na trhu od června - s obrovským rozsahem. (Foto: Changan Automobile Company)Čchung-čching - Málokteré téma polarizuje automobilový průmysl více než budoucnost vodíkových automobilů. Němečtí výzkumníci již vyvinuli vodíkový hybridní automobil s dojezdem 1 000 km. Zatímco ostatní výrobci jsou zatím na pochybách, tradiční čínská …

auto vodík 3 sekundy

Společnost Changan Automobile zahajuje největší sériovou výrobu vodíkového automobilu. „SL03“ je na trhu od června – s obrovským rozsahem. (Foto: Changan Automobile Company)

Čchung-čching – Málokteré téma polarizuje automobilový průmysl více než budoucnost vodíkových automobilů. Němečtí výzkumníci již vyvinuli vodíkový hybridní automobil s dojezdem 1 000 km.

Zatímco ostatní výrobci jsou zatím na pochybách, tradiční čínská společnost Changan Automobile již vsadila na jistotu: se svou podznačkou „Deep Blue“ chce do konce června uvést na trh nový model „SL03“.

https://staging.ac24.cz/komentare/technologie-vodikoveho-paliva-ma-zadrhely-ktere-je-nutno-prekonat-aby-se-stala-mainstreamem/

První čínský automobil na vodíkové palivové články se tak stane celosvětově dosud největší sériovou výrobou automobilů s tímto typem pohonu, uvádí kreiszeitung.de.

Changan Autombiles uvádí dojezd 700 kilometrů a plnou nádrž za pouhé tři sekundy. Teprve nedávno se německým výzkumníkům podařilo dosáhnout průlomu v technologii vodíkových automobilů. Při představení nového modelu minulý týden společnost dokonce oznámila svůj záměr konkurovat Tesle.

Model „SL03“ bude uveden na trh ve čtyřech variantách: čistě elektrický, se dvěma různými velikostmi baterií, jako hybrid s prodlouženým dojezdem a plně vodíkový.

https://staging.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/zadne-vlastnictvi-vozidel-wef-vyzvalo-ke-snizeni-soukromych-aut/

Cena se poněkud liší v závislosti na typu pohonu, ale výrobce předem oznámil, že „SL03“ bude stát ekvivalent přibližně 28 000 eur. Zatímco dojezd vodíkové verze je přibližně 700 kilometrů, elektrická verze s menší baterií by měla dojezd 515 kilometrů a verze s větší baterií 712 kilometrů.

Za ideálních podmínek by hybridní verze byla schopna ujet 1 200 kilometrů na jedno nabití, a to díky motoru o objemu 1,5 litru, který podporuje baterii elektromobilu.

Jak uvedl Die Zeit, japonská automobilka Toyota a jihokorejská automobilka Hyundai se zatím podílejí na celkovém trhu s vodíkovými automobily 98 procenty. Celkově se stále jedná o malou mezeru na trhu.

https://staging.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/prvni-zeme-planuje-zakaz-jizdy-pro-elektromobily/

Podle zprávy se v loňském roce prodalo pouze 17 000 automobilů na vodíkový pohon, z toho asi 1 600 v Číně, ale celosvětově prodejnost vodíkových automobilů výrazně roste.

V příštích dvou letech se očekává, že počet vodíkových automobilů v Číně vzroste více než desetinásobně a do roku 2030 bude na čínských silnicích jezdit nejméně jeden milion vodíkových automobilů. Zdá se, že s dosud největší světovou výrobou modelu „SL03“ lze tohoto cíle nyní bez problémů dosáhnout. To by mohlo mít signální účinek i zde v Německu. Podle studie nechce třetina Němců v budoucnu jezdit elektromobilem, ale vodíkovým.

VW pokračuje v práci na vodíkovém palivovém článku, alespoň v tichosti. To dokazuje nedávno podaný patent. VW s ním prosazuje vodíková auta: „Až 2000 kilometrů na jednu nádrž,“ slibuje jeden z vývojářů. A to i přesto, že generální ředitel Herbert Diess nedávno ještě veřejně brojil proti této technologii.

Zdroj: fnp.de

Redakce

Redakce

Odebírejte náš newsletter

Zůstaňte v kontaktu s novinkami

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *