Elektromobilita v praxi: Elektřina na příděl?

Zatímco „Pátky pro budoucnost“ demonstrují po celém světě, tak se ukazuje, jakým obtížím budou majitelé elektromobilů čelit: V budoucnu už nebudou nabíjet devět hodin denně ve své garáži. (Foto: Flickr)Jak píše deník Times každý všední den kromě soboty a neděle by se soukromé domácí nabíjecí stanice na dálku deaktivovaly na devět hodin od května 2022 …

elektromobil

Zatímco „Pátky pro budoucnost“ demonstrují po celém světě, tak se ukazuje, jakým obtížím budou majitelé elektromobilů čelit: V budoucnu už nebudou nabíjet devět hodin denně ve své garáži. (Foto: Flickr)

Jak píše deník Times každý všední den kromě soboty a neděle by se soukromé domácí nabíjecí stanice na dálku deaktivovaly na devět hodin od května 2022 – od 8:00 do 11:00 a od 16:00 do 22:00 odpoledne / večer.

https://staging.ac24.cz/zpravy-z-domova/cesky-obcan-natocil-elektromobilitu-v-praxi-zaver-videa-otevre-oci/

Tato zpráva je pozoruhodná zejména ze dvou důvodů: Podle deníku Times je ve Velké Británii v současné době používáno pouze 300 000 elektromobilů. Země však od roku 2030 nechce povolit benzínová a naftová vozidla.

Tyto cíle budou muset být pohřbeny, pokud již nyní existují problémy s místními distribučními sítěmi. Podle zprávy „Daily Mail“ bude Velká Británie do roku 2050 potřebovat ve špičce pro e-vozy 18 GW elektřiny navíc, což odpovídá výkonu šesti britských jaderných elektráren.

https://staging.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/parkujte-elektricky-chevrolet-15-metru-od-ostatnich-aut-doporucuje-automobilka/

Jak velký problém to bude v každodenním životě, se teprve uvidí. Na jedné straně by mnoho řidičů elektromobilů, zejména pokud jde o druhé vozy, mělo být schopno nabíjet vozy v noci, aby příděly elektřiny pro ně neměly vliv. Veřejné nabíjecí stanice a rychlonabíječky na dálnicích by naopak neměly být vypnuty. Alespoň to je slib britské vlády. Už nyní však má problémy s celostátním napájením kvůli nedostatku letních dodávek větrné energie a nedostatku dodávek zemního plynu, takže některé uhelné elektrárny nyní běží opět na plné zatížení.

V Německu již existoval návrh zákona podobný tomu ve Velké Británii, kterého se spolková vláda před volbami nechtěla dotknout kvůli všeobecné euforii všech stran od Zelených po CDU pro e-mobilitu. Ale bez ohledu na to, zda bude dalším kancléřem Baerbocková, Scholz nebo Laschet: Bude muset vyjít s pravdou ven.

https://staging.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/elektroautobusove-peklo-v-nemecku-vybusny-pozar-zpusobil-milionove-skody/

Předloha ministerstva Petera Altmaiera, stále ještě ministra hospodářství, hovoří o „vyhlazení špiček“, což není nic jiného než parafráze na nucené pauzy v nabíjení. V Německu provozovatelé sítí varují před problémy způsobenými nárůstem počtu elektromobilů jako spotřebitelů elektřiny.

Ministerstvo hospodářství proto připravuje předpisy, podobné Velké Británii, pomocí kterých mohou majitelé elektromobilů vypínat elektřinu – slouží k tomu wallbox, který může komunikovat s provozovatelem sítě. Dálkovým ovladačem pak bude možné vypnout nejen elektromobily, ale také tepelná čerpadla a noční akumulační kamna. Spolkové ministerstvo hospodářství svůj návrh zákona stáhlo, když unikl na veřejnost.

https://staging.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/kazdy-paty-vlastnik-elektro-vozu-v-kalifornii-se-vraci-k-benzinu-protoze-nabijeni-je-opruz/

„Je to návrh pracovní úrovně, který nenašel souhlas ministra,“ citovaly noviny mluvčí ministerstva. Každý pátý nový vůz v Německu je již elektromobil Sdružení automobilového průmyslu VDA, které propaguje a rozšiřuje e-mobilitu v souladu s přáním politiků, bylo znepokojeno: „To, čemu se říká vyhlazování špiček, bohužel znamená vypnutí pro zákazníky,“ řekla prezidentka VDA Hildegard Müllerová, „pokud to přijde, bylo by to velmi špatné pro všechny majitele elektromobilů a společnosti, které nyní uvádějí e-auta na trh, protože jejich počet skokově roste.“

Nejnovější zpráva Spolkového úřadu pro automobilovou dopravu (KBA) zatím uvádí, že za rok 2021 je „421 567 nových vozidel, a tedy 23,2 procenta, bylo vybaveno elektrickým pohonem, což představuje nárůst registrací vozidla s tímto typem pohonu na 152,2 procenta.

„Jelikož jsou elektromobily i nadále masivně dotovány penězi daňových poplatníků a současně je tankování kvůli novým daním z CO2 stále dražší – zejména Zelení požadují maximální ceny, aby zatěžovali motoristy – německé silnice budou pravděpodobně stále více zaplavovány elektromobily.“

Zdroj: pz.cz

Redakce

Redakce

Odebírejte náš newsletter

Zůstaňte v kontaktu s novinkami

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *